söndag, oktober 08, 2006

När lite är mycket och nästan efterlängtat

Så kan man säga om man har det här x-trakneget i alla fall. Det är så lite att göra att t.o.m. jag blir rastlös. Well well. Det är ju sällan något ont inte för med sig något gott, vilket arbeidet gjorde idag.

Jag köpte som en pizza från Lilla Palace. Kebabpizza. 40 kr. 40 kr! 40 kr!!! Svenska kronor alltså. Läsken gick lös på 8 kronor. Gåbben bakom disken fick t.o.m. 2 pix i drix (hehe, rimma sig lite). Nåväl. Pizzan var liten men ovanligt fint upplagd med saker och ting i ordning. God var den också. Ett tips från mig är alltså att ni bör käka en pizza på Lilla Palace ifall ni råkar befinna er i gamlestaden och är hungriga.

- - -

Jag fick som VG på vetenskapsteorihemtentan. Smarrigare än pizzan kan jag lova. Som vanligt misstänkte jag det värsta men som tur var hade de som bedömde mitt alster en gnutta humor och tyckte det var rolig läsning. Göttans.

- - -

Nu äre metodpraktikan som gäller. (Kursen börjar inte förrns på måndag men jag läser lite i förväg bara för att...) Är det bara jag som tycker att också den boken är rolig eller? Kan vara så att jag verkligen är den ende eller så äre som så att jag intalar mig själv detta...hur som helst så hoppas jag att det leder till godkända betyg i slutändan.

- - -

NHL-säsongen är igång. Boston började med en förnedrande torsk mot Florida Apelsinian Pantertanters med 8-3. Andra matchen gick lite bättre med en 3-2 vinst mot Schampoo Bay. Z har visst gjort 4 assist på två matcher. Z som i Zdeno Chara alltså. Int den svenske Z:a.

- - -

Var med i HCP-tävling i onsdags. Gick som förra gången. 2 vinster och 2 torskar. Vann i alla fall mot tjejen som slog ut mig förra gången, vilket var kul men ofantligt turligt. Sen åkte jag ut mot en som till slut var i finalen. Kul värre. Framöver lär det bli fler tävlingar. Speciellt nu när jag har ett x-trakneg som förser min pluska med cash. Göttans!!

- - -

Pooltävling i "Olskrokens biljardhall" snart eller?

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja, d låter som om du har d ordnat för dig - på grön kvist å allt!!

en liten biljard-hustle skulle sitta fint! antar dock att den gode danne e i samma sits som linderoth...vilken avgörande mållinjeräddning igår mot spanien förresten...å så bra var d länge sen man såg vårt blågula benknäckargäng!

/Krist

Anonym sa...

Det sorgliga är att även jag befunnit mig i Metodpraktika-träsket. Jag har tom inhandlat detta alster & det ska ganska mkt till för att jag lagligen skall innhandla en bok som helt olagligt går att kopiera för betydligt mkt mindre pengar.
Men å andra sidan tycker jag att juridik, på allvar, är intressant ur ett språkperspektiv.
Som Michael skulle uttryckt det:
"You are not alone...."

Anonym sa...

....skrev & stavade inhandla m 2 n.....jaja....får man skylla på förkylning & kanske lite feber?