lördag, oktober 21, 2006

Märkligare blir det knappt

Har under en ganska lång tid fått hem en tidning som heter 'Insats och Försvar' och innehåller artiklar om Svea rikes krigsföring eller liknande. Mitt namn står på baksidan precis som att jag är en prenumerant. Det hade ju faktiskt kunnat vara så att jag velat betala 200 pix per år för 6 nummer milisinfo. Så är dock inte fallet. Frågan är dock om jag har någon vän/ovän som villigt pyntar dessa riksdaler bara för att skoja till det lite eller om det helt sonika har blitt något fel i försvarsmaktens register? Jag har ingen aning men eftersom det inte verkar kosta något för mig så har jag heller inte brytt mig nämnvärt.

Tills idag. Ett sms förändrar rätt mycket faktiskt:

"Hej! Göteborgs garnison och polisen i Västra Götaland har utvecklat metoder som gör det möjligt för skyddsvakts utbildade medborgare att kunna hjälpa polisen om deras resurser inte räcker till, tex vid ett terrorhot. Är du intresserad av mer information? Tacksam för JA eller NEJ med ett vändande sms. Mvh X. Xxxxx Chef Nationella Skyddsstyrkorna Askim/Frölunda."

WTF lixom.

Var tvungen att surfa fram vad i h-vete detta handlade om. Det kunde ju vara så att värnplikten som kock på ING3 i rövhålet Boden i 7,5 månader nu börjat "betala av sig"?! Det visade sig dock vara en rekryteringsrajd från Hemvärnet.


Nu föll en polett (SAOL?!) ner. Fort som attan letade jag upp prenumerationsansvarige för Insats och Försvar och krävde en del svar samt en avslutning av prenumerationen (via mail förstås). Jag menar, shit, försvaret har ögonen på dig. Säkert "booked" som kommunist - vilket jag iofs inte hade haft något att invända mot - med en rajd från SÄPO att invänta.

Konspiratoriskt lagd? Jorå så att...

Hur som helst, jävligt skadat att jag så sent som för två dagar sedan "klagade" på att försvaret inte riktigt skulle behöva mig utifall det skulle bli krig i och med att jag "bara" var kock. Tji fick jag, så det stänkte om det. Dom headhuntar ju för tusan mig nu!!

Well, jag skickade iaf ett versalt nej till mobilnumret som skickade intresseförfrågan och hoppas nu att dialogen mellan mig och försvar/hemvärn ska upphöra.

Tänkte bara att detta skulle vara en kul läsning för "alla" trogna läsare. Heippa.

PS. Det luktar förresten en aning propaganda om bilden va?! DS.

2 kommentarer:

playwood sa...

Tycker det där låter riktigt obehagligt. Lika obehagligt som när man får post adresserat från moderaterna där det står "Kära Daniel". Huva, som du kanske skulle sagt.

Be dem dra långt åt...

Anonym sa...

Ja fi fan alltså. Storebröderna ser oss var vi än befinner oss...

:-D

//Tåbbs