lördag, oktober 14, 2006

1 down

Nu börjar mediefrukten av alliansvinsten falla ner från träden. "Drevet" har varit igång ett tag och nu avgick den där schteeekaren som "inte hade råd" att betala vita löner till sina sla...oj, förlåt - pigor. Rätt eller fel att hon avgick? I don't know.

Med stor sannolikhet kommer nu "drevet" riktas mot hon, den där andra licenssmitaren ("Va, jag idrottsminister?? Det har ingen sagt..."). Säkert kommer hon också att avgå inom en inte allt för avlägsen framtid. Dock inte den här veckan för det skulle inte se snyggt ut för den "enade alliansen". Det är "min" teori.

Hur mycket jag än gottar mig i alliansens misär kan jag inte låta bli att ifrågasätta varför det är just två kvinnor som råkar mest illa ut i blaskorna.
Det kan vara så att just dom två har dom smutsigaste bykarna (det betvivlar jag dock å det grövsta). Det kan vara så att just dom två haft dom sämsta rådgivarna. Det kan också vara så att det är just dom två som har minst politisk erfarenhet.

Tråkigt och orättvist. Dom som känner mig tillräckligt väl vet att jag hatar orättvisor. Orättvisor som de här hoppas jag innerligt att mina vänners (Thyni och Dahnnjel) döttrar ska slippa, och alla andra tjejer också förstås.

- - -

De som känner mig tillräckligt väl vet också att "drevets" framfart var en av de få positiva saker jag trodde att valresultatet skulle medföra. Kul att mediestudierna gett något i alla fall. Int så avancerad analys man behöver göra i och för sig: journalisterna är till störst del röda och journalisternas och mediernas (fjärde?!) roll är trots allt att granska makthavare. Summa summarum, alliansen skulle få ett litet helvete och det har dom hittills fått och den stormen lär inte bedarra på en sisådär fyra år. Politiska- och samhällsbevakande journalister har troligtvis och förhoppningsvis samlat på sig smutsiga och elaka rykten och faktum under de senaste årtiondena som de nu kan publicera med förevändningen att personerna nu är makthavare. Ibland är det skönt att vara underdog. Under tiden sitter - förhoppningsvis - de röda i sina stugor och mobiliserar.

- - -

Det här var det mest seriösa inlägg jag gjort. Tror jag. Well, de mycket få som läser min skit får helt enkelt stå ut med det. Heippa!!

Inga kommentarer: