söndag, februari 18, 2007

Efter plugget

Det var meningen att det här blogginlägget skulle handla om att jag inte fått åka med de nya spårvagnarna. Det spårade ur (ha ha ha...ehh) och blev något kvasipoetiskt stycke. Om ens det. Hur som helst, usch.

- - -
Känns lite som att livet springer en bi medan man väntar på att det ska komma igång. Man är för gammal och man är för ung. De nya vagnarna tycks alltid möta den vagn jag åker med. Jag är på väg åt fel håll vid fel tidpunkt med fel destination. Ur fas.*

Måste nog ta "fel" vagn vid en annan hållplats vid en annan tid för att bryta mönstret. Jobbansökningarna besvaras med två bokstäver istället för tre, snittbreaken på 8 växer till 25 och baletten byts ut mot...ja, något annat. Något relevant.

Kan det vara så enkelt? Troligtvis inte. En får kriga. Som vanligt. Börjar bli van. Kanske är det det som är "det"?! Vem fan vet.

En borde i och för sig vara rätt optimistisk i och med att det nu går så dåligt så borde det ju bli bättre. Utan att gnälla för mycket så ser jag inte hur det skulle kunna bli sämre, tillvaron är rätt stabil som den är, men rätt beige. En vet dock inte vad livet har i trollerihatten.

* Nej Jessica, du är inte en gammal spårvagn.
- - -

Övrigt:
- Inväntar typ 6-7 jobbansökningssvar.
- Har tillsammans med min uppsatskompanjon skickat iväg c-uppsatsen till en uppsatstävling.
- Nydatorn kraschade benet efter 1,5 månader "hårt arbete": HP, Microsoft, Brill-Börje Gates - Dra åt helvette med er allihopa!! Nästa dator blir en Mac. For sure.
- Börjar snart söka orelevanta jobb med avsikten att klättra inom företaget till en relevant tjänst.
- Lappsjukan börjar göra sig påmind igen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men Tåbbe-vännen.....
Ett väldigt vemodigt inlägg måste jag säga. Och faktiskt en smula vackert.
Men jag är svag för sådant.
Att sitta på en stol med ansiktet vänd mot väggen och dricka ur dunken samtidigt som Weeping Willows ångestbrölar i bakgrunden och snön yr utanför.
Typ.

Hoppas ni vinner uppsatstävlingen och en solsemester på Kanarieöarna!

Anonym sa...

Har alltid haft Mac - Mac e bäst! Tycker det låter som en bra idé Tobbe!
Lycka till med jobbsökeriet - synd att du inte vill flytta upp till Stockholm, för jag har många kontakter där - och mitt nuvarande jobb blir ledigt snart - har fått ett nytt, så jag säger upp mig på måndag! Lite scary faktiskt...

Hälsn. Maria

Anonym sa...

iiiirika: Solsemestrar på kanarieöarna lockar inte. 2 meter snö i tornedalen lockar nåt så jävulskt däremot!

maria: synd att jag köpte skiten så nyligt och lixom måste stå ut med den ett tag till. Men sen så... Mm, sthlm är som inte drömplatsen tyvärr. En ovacker dag kanske man blir tvungen att flytta dit för att få ett riktigt jobb dock. Int än bara. Fan va göjj med nytt kneg, vars är det då??

//Kandidat Skarpsvärd

Anonym sa...

Jag ska jobba på info.avd på ett jättestort multinationellt företag - Unilever. De äger t ex GB Glace, så det finns en risk att jag blir lite rundare i vår p g a gratis glass i kafeterian...:-) Nä, men det ska bli kul! Vet du ngn som vill ha mitt gamla jobb? Du kan väl fråga runt - jag ska annonsera på klassbloggen oxå!
PS. Sthlm är inte så dumt - beror på VAR i stan man befinner sig!

Anonym sa...

Grattis Maria!

Tåbbe: Inte så dåligt m snö här i Hälsingland just nu heller. Folk roar sig mest m skoter- och skidåkning på helgerna. Fint är det, men jag längtar ändå till Götet!