lördag, februari 10, 2007

Billigt alternativ

Det kostar 34 kr dosan att införskaffa vad som för läppen kan jämställas med Burberrydeo för näsan. En dosa Röda Lacket. 34 kr. Räcker ungerfär tre dagar (med ärtsnusar) vilket blir just över tio spänn per dag och cirka 300 bagis per månad.

Tyvärr har jag inte råd med det något mer. Den enda lyxen i mitt liv.

Tur som fan att grek/cyprioten på biljardklubben hade hittat ett ställe som sålde billigt snus billigt. En dosa 25 spänn - wohooo - tillbaka till priset innan skattehöjningen av äckelborgarna. En stock 119 spänn - WOOOOHOOOO - tillbaka till finnig överläpp, målbrott och "Luke Skywalker" i snushörnan på "Bolki". Så jävla fresh tänkte jag och småsprang lite, nä nu ljuger jag, jag orkar ju inte småspringa. Jag gick lagom fort från närmsta vagnhållplats till skumbutiken på 2:a lång och köpte en dosa Knox.

På en lapp vid disken: "Vill du ha kvitto säg till innan du betalar"

Hehe, nog fan förstår man att det är lite skumt då eller?!

Nåväl. Dosans design var rätt snygg, för att inte säga jäkligt snygg. Lite tråkigt bara med plastdosan istället för Gothias pappvariant, men va fan, det kan jag leva med. Snuset smakar rätt ok och är lite som General/Grov i konsistensen. So far so good.

Men;
Varför är jag småirriterad på gränsen till förbannad hela tiden?
Varför är jag sugen på snus/godis hela tiden?
Varför luktar cigarettrök så gott?

Jag tror de snåla gåbbarna (naturligtvis smålänningar med HK beläget på Sveriges baksida) bakom snuskatastrofen Skruf* snålar in på nikotinet i Knoxen. Thats why. Man får väl försöka trösta sig med att utsidan åtminstone är vacker, ungefär som när man äter ett äpple och hittar en halv mask i skruttet, eller som när den nyinköpta REV-maskinen** skär under första rutten.

Poäng? Sensmoral?

Fortsätt alltid att snusa. Sluta aldrig.
---
*Vilket egentligen förtjänar en recension/uthängning OCH som borde fått mig att förstå vart fan den här snusvägen skulle leda - rakt in i besvikelsens nybajsade A.
**Refererar härvid till en ny (design/utformning på en) skoter som folk, ungefär, söder om Skellefteå (a.k.a. schtaaan) inte vet ett skiiiiiiiiiiiiiiiiiiit om.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fan tåbbe...jag har slutat snusa...först körde jag med såna där nikotinfria påsar men de tar ju 25 spänn för sådana där...25 spänn för lite svartpeppar och en halv tepåse...DET om något borde det bloggas om...

Stoffe sa...

Det e väl restprodukterna - slagget - som dom sett en chans att bli av med! ;-)

Jag vägrar faen å sluta!

Anonym sa...

Efter att ha levt med dig under denna testperiod har jag bara en sak att säga. Jag dödar dig om du slutar snusa ditt regular shit.

Anonym sa...

Amen!

//48:an