söndag, april 02, 2006

Så har det också hänt

I en av stadens alla krogar har jag blivit nekad i baren. Det har aldrig tidigare hänt eller så har jag varit så berusad att jag inte kommer det. Så var det inte i fredags kan jag säga. På lyset, lite glad under fötterna, salongsberusad - call it what you want - på den nivån var jag.

Bartendern var dock av annan åsikt. Tydligen. Jag fick glatt ta mig ett glas vatten. Mumma. Funderar dock fortfarande på varför detta hände. Min mellansyster som var min partner in crime för kvällen menar i alla fall att jag gick rakt, pratade utan att sluddra och var normalt packad.
  • Det kan vara så att bartendern var/är utsänd av iogt-nto för att kontrollera intagningsnivån på vilsna lappländska pojkar..hrm..män...men så konspiratorisk är jag inte.
  • Det kan också vara så att han på någon millisekund bedömde mig vara för full och likt en domare i fotboll eller hockey sedan inte kunde ta tillbaka sitt misstag genom kompensationsuppfyllning av ölglasen då jag kastade in handduken och drog hem kort därefter.
  • Det kan också vara så att han trodde att jag raggade på vad som är min syster och således tyckte att jag var rätt jävla äcklig för att hon är för ung och på så vis bestraffade mig genom strypning av alkoholtillförseln.
  • Det kan nog också vara så att han genom samma slutsats som ovan tyckte att jag borde nyktra till lite ifall jag skulle få till det. (usch vad äckligt det blev nu)
  • Det kan också vara så att han under mina tidigare besök på klubben noterat mitt överlägsna alkoholintag och berusningsnivå och kunde således anta att jag var på samma nivå denna gång. Men har en bartender så bra minne? Tveksamt va?!
  • Det kan också vara så att man kvällen till ära bara fick köpa och dricka 3 öl, men då måste ju minnet och en samkörning mellan de olika bartendrarna koordineras enligt någon sorts superrutin som jag inte tror existerar.

Well, hur som helst får jag nog aldrig svar på den här frågan förutsatt att jag inte frågar den långhårtige jäveln nästa gång jag går dit. Det förutsätter i och för sig att jag måste gå dit igen och dricka ölen som så vitt jag kommer ihåg smakade skit och jävulskap.

Jaja, det var hursomhelst ganska trevligt fram till det här inträffade och kvällens nota slutade på OFATTBARA 280 kronor sammanlagt. Systembolaginköp inräknat. Sjukt billigt.

Kvällen går till historien som den med mest fylla per krona. Lätt. Jag menar, jag blev ju trots allt stoppad i baren som någon sorts Chrille Pettersson-imitatör.

3 kommentarer:

Stoffe sa...

Ja, som det gamla fina ordstävet säger: "Bartenderns vägar äro outgrundliga".

Godtyckligheten i alla de granskningar man utsätts för i de olika avdelningarna på klubbar och i barer är förvånansvärt accepterad.

Själv är jag duktigt nöjd med att jag lyckades avstå från garderobsinlämning vid lördagens visit på Tranquilo. Nu när äntligen väderleken har tillåtit att den lätta skinkpajen ständigt används finner jag ingen anledning att ständigt ständigt behöva slänga den ut och in för 15-20 pistoler åt gången. Vakthavande brukar ju annars vara jävligt vaksamma på att minsta pinal utom handväskor (som kan vara hur jävla stora som helst - smäll bara på en axelrem på en koffert så är det lugnt) ska garderobieras, men nu hörde jag inte ens minsta lilla rop. Skönt att för en gångs skull få avgå med en liten seger i en av trivialiteternas balunser.

playwood sa...

Fan Tobbs du är förbannad på bartendern och på stället eller om du nu var nöjd då notan blev så tunn. Häng ut stället i vilket fall som helst. Du måste ju hjälpa oss andra att komma undan dessa redige-rune bartendrar som tror dom vet vårt eget bästa.

HÄNG UT

Anonym sa...

Uppdatera bloggen!