måndag, april 10, 2006

Korrigeringar

Korrigering 1: Toalettpappersbehållare heter mest troligt toalettpappershållare. Fack- och yrkesmän - jag ber så hemskt mycket om ursäkt. My mistake.

Korrigering 2: Dahnnjel, du har helt rätt, jag måste ju hänga ut skitstället istället för att hålla inne med fakta om oegentligheter. Stället har ett namn som påminner om kladdiga fingrar.

Nog om korrigeringar och över till kuriosa
Det finns faktiskt biljardköer som heter Balabushka, trodde det var ett Hollywood-påfund. Köjävlarna kostar skjortan, en kroppsöppning och åtminstone en tredjedel av snittstudentens lån till CSN.

Det finns även en kö som heter Hustler (efter filmen med prefixtillägget The). Kön ser ut som en vanlig hallkö men är egentligen en rätt dyr proffskö. Rätt kul.

Min bättre hälft har lagt märke till något roligt. När spårvagnsnätet börjar byggas om alt. repareras - då jäklar är det vår. Svinbra.

2 kommentarer:

playwood sa...

Skönt, jag tänkte väl att det var klibby fingrys som var skyldiga. Var glad att du inte åkte ut köksvägen, för den möjligheten älskar dem att utnyttja.

TåbbeS sa...

VA!? Är det som jag anar, har du blitt utskickad den vägen eller vaddå?? Låter horribelt!!