fredag, maj 11, 2007

Ett irriterande moment i vardagen

Jag brukar vara rätt bra på att ha förståelse för ovanligheter. Om någon är långsam i bankomatkön kan denne ha någon synskada eller dylikt. Går någon för sakta kan ju denne ha parkinsons eller titanknä.

Men, helveten som spelar musik på vagnar/bussar på sina mobiler UTAN att bruka sig av hörlurar har jag ingen som helst förståelse för. Jag avskyr dem! I 9 av 10 fall är dessa personer under 18 år vilket också stärker min idé om ständigt utegångsförbud för personer upp till 18 år.

Nåväl. Hur fan kommer det sig att alla dessa idiåtas också spelar dålig musik? Britney, balkanmusik, irans topphits och eminem från 1999. Fakk it. Från och med nu ska jag uppmana alla dessa nötter att antingen stänga av eller ta på sig hörlurar. Hade jag vart aggresiv hade jag troligtvis spöat dem. Men men...

4 kommentarer:

Anonym sa...

ständigt utegångsförbud, helt klart! jag stödjer dig.

Anonym sa...

Ett annat problem är kategorin som inte dushar/tvättar sina kläder. Nu pratar jag inte om gamla dementa personer eller parkbänksittarna utan om hyffsat unga (främst) män som inte tycks ha greppat det där med hygien och inte lärt sig tvätta trots att de troligtvis (förhoppningsvis) flyttat hemifrån för ett antal år sedan.
Vissa luktar så surt att man, på allvar, får kväljningar. Vidrigt! Det borde fan vara skottpengar på sån´t!

/ Almmänna folkvettskommitén.

Anonym sa...

Ett irriterande moment i vardagen är när man kommer ut till sin bil och upptäcker att nåt jävla snille har brutit sig in och försökt sno bilfan, trots att den är utrustad med imobiliser. Det står skrivet på fönsterrutan. Alltså 1800 spänn för mig och ett cd-case för tjackpundarna. I det läget är lite sjutaktsmusik inte direkt det värsta man kan tänka sig. Zorba - any time.

Anonym sa...

Ytterligare ngr irritationsmoment:

CSN (jaja, jag vet att du gillar dem, Tåbbs) som inte kan ge vettiga besked och dessutom tenderar att koppla runt samtalen till 20 personer och sedan, när man äntligen hamnat hos den person som kanske, kanske kan reda ut allt trassel, ja, då blir man bortkopplad. Så börjar cirkusen om.

Ladok: Som "tappat" bort ca 100 av mina poäng, trots att de fanns där i januari. Tydligen har jag varken pluggat i Borås eller läst mer än 20 p i Gbg. Tackar och bockar, era jävla amatörer!

X-trafik: alltså lokaltrafiken här i Gävleborg. Inte ett rätt!

Bill Gates! - får jag 5 min ensam med den mannen....fucking Microsoft (läs Words, om inte är kompatibelt m ngt annat)