lördag, mars 10, 2007

Så här dagarna efter...

...den stora kvinnodagen står att läsa i aftonblaskan:

"– Det är osunt och flickan riskerar men för livet, säger ordförande Christer Englund till Svenska Dagbladet."

Detta angående att en liten tioårig tös ska få spela en a-lagsmatch i damhockeyligan. Ohhh. Ramaskri och moralpanik. Småchippar lirar hockey varje dag, några skadar sig några gör det inte. Någon jävel tror sig vara nästa Gretzky (eller Roth för att vara någotsånär jämställd) och den näste brakar in med huvudet före i sargen. Skit händer när hockey ska spelas.

Men hur som helst, en målvakt är förvisso utsatt då utespelarna skjuter puckar mot en. Ibland t.o.m. medelst SLAGSKOTT!!!

Nåväl. Inte nu för att såga damishockey eller så, men hade tösabiten ställt upp för Linköpings HC i slutspelet för snubbar - då hade jag ställt upp på Englunds uttalande. Klart som korvspad att hon kan få ett skott i halsen. Men det kan hon även få på 10-åringarnas träningar, nästan större risk där. Tioåringar är enligt mina erfarenheter mer benägna att skjuta mot kryssen och detta utan att ha full pejl på siktet i bössan i jämförelse med vuxna och mer mogna ishockeymänniskor som skjuter efter isen intill stolparna.

Nä, "men för livet" låter heeeeelt sinnessjukt, minne för livet låter mer rimligt.

Förhoppningsvis behöver jag inte skriva en uppföljare på detta inlägg om hur fel jag hade...

- - -

Kollade en musikal igår ('Into the woods' på Balettakademien i GBG - book your tickets for tonight NOW!). Imponerad av folk som kan sånt som jag inte kan, typ klä sig i tighta kläder, sjunga, skådespela och dansa. Å andra sidan spöar jag nog skiten ur ensemblen i biljard. Alltid nåt!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det tror jag absolut du gör, spöar skiten ur dem i biljard. Roligt att du förresten lagt till en rad på titeln till din blogg...

Anonym sa...

Möjligtvis kan hon få men för livet i form av total boredom.

Stoffe sa...

salig äro medielogiken!

såg att du hade vatt å nosat på min blogg - har inte vatt helt aktiv senaste tiden...

ska skriva om miljöjournalistik i tv-nyheterna under 2006. blir en kvant innehållsanalys. har ju metod nu btw - spss är opium för samhällsforskarna!

nåväl, ta hand om dej å ha d bra!

Anonym sa...

SPSS är opium för alla. Alla har dock inte fattat det! :-D

Låter intressant och som att det finns en hel del material. Tror du att Al Gore kommer att figurera i materialet lr rent av som en variabel i analysen?? :-D

//(Endast) 1 st. kandidat Skarpsvärd

Stoffe sa...

primal scream var sjukt viktiga under 90-talet - inte minst genom screamadelica! nuförin'n e dom väl inte lika roliga även om dom antagligen har en hel del å ge fortfarande. men jag vill ju bara åka lite skridskor på alvaret...

HEJ!

Anonym sa...

Vad som kanske är än viktigare är ju att The Hives också ska lira på den "festivalen". Känner ju en kille som åkte ti Hultan för att se dom men däckade mot ett träd. Dags att misslyckas igen månne?! :-D Frågan är vad P.S. spisar för musik lajv, är det den stenhårda musiken som jag gillar eller är det haschrökarnas softare soulaktiga alster. Den som lever får se.

Hur roligt är förresten spiddvejj när Tåny lagt ner verksamheten?

Jeje, om du beslutar dig för att komma upp har du en given sängplats ute i Tynnereds finest!

//Tåbbe-Arbetslös