tisdag, oktober 23, 2007

Int så mycket om något

Hafsar ihop något lite snabbt här.

Var i Maaahhhmöööhhh på biljardtävling. Kom tvåa av 15-20 pers eller något. Åkte på stryk av en 11-åring (från samma biljardklubb som mig) i finalen. Kan ju låta lite sjukt men jag är tveksam om någon av läsarna (Skådis-Lasse borträknad) skulle ens vinna ett av hundra upplägg. Matchen blev 4-5 till honom, så jämnt var det ändå. Well, resten av alla jag mötte var VÄRDELÖSA. Det är gött när man är bäst...eller näst bäst i alla fall.

Tre nya skivor inköpta/presentade till Björkhöjdsresidenset: Babyshambles - Bra skit. Kent - Bra skit. Hives - Bra skit. Någon recensent blir jag nog aldrig.

Lirade också ett klubbmästerskap i biljard här för någon dag sedan. I första matchen fick jag möta en elitspelare, alltså en av Sveriges 100 bästa eller nåt sånt. Spöade skiten ur honom med 7-4. Jag spelade i trans och han var i trans. Typ. Det var det enda vettiga jag gjorde den tävlingen och åkte ut relativt fort efter det, kom la på plats 15 av 32 eller nåt. Roligt var dock att elitspelaren visst vann hela tävlingen sen och att jag var den enda som vann mot honom. Han fick i och för sig revansch mot mig i ett senare skede och piskade då upp mig med 7-2. Whatever.

Annars är det jobb-mat-sömn som gäller. Heippa.

Jo, förresten, inom en överskådlig framtid kommer ett blogginlägg om "Schteekarsportspegeln". Tror det kommer att locka till debatt på riktigt.

Nå, heippa.

6 kommentarer:

Stoffe sa...

grattis, verkar gå bra med d dära biljardandet!

Anonym sa...

Kiitos, tack, fank you. Här, farmors bibel!

Jorå, det går framåt, men naturligtvis inte tillräckligt fort.

Synd att blauvitt inte hade vett att torska mot trelle igår. Hade vart roligt med guld till rydströms pöjkar! Faktiskt!

Anonym sa...

Tåbbs, nu får du ta mig faen skaffa fejsbook som alla vi andra lättlurade töntar.

Anonym sa...

NEEJJ!!! Vägrar i sten. ;-)

Anonym sa...

Men din obstinata, paranoida, omöjliga norrlänning(det sista var en komplimang)!

Skärpning, Skarpsvärd! Slut upp i ledet!

Anonym sa...

här händer det inte mycket...