söndag, september 23, 2007

Ag.

Well, fotbollsturnering med Posten. Postcupen i väst eller något sådant hette den.

Med lånade fotbollsskor, utan benskydd (och en överladdning som hette duga) satte turneringen igång med en snabb 3-1 vinst. Givetvis utan något mål från Mr. Sharpsword. Sharpsword är/var nämligen värdelös på fotbollsplanen. Någon som blir förvånad?

Turneringen fortsatte utan någon endaste förlust under ordinarie tid. Finalen förlorades på straffar. Givetvis utan Mr. Sharpswords inblanding eftersom han kan vara det sämsta som stoppat in fötterna i ett par dubbade skor. Detta unikum i värdelöshet var förvisso på planen men fyllde där enbart ut en tröja. Typ.

Trots detta var det en förbannat rolig dag ute på någon av öarna i närheten. Det minst dåliga jag lyckades med var två klockrena glidtacklingar. Det "mest dåliga" jag lyckades med var två saker, den första var när jag sparkade ett hål i luften ungefär lika stort som globen vilket föranledde ett friläge, en dribblad målvakt och ett skott rakt i magen på demonliraren kongo-kim (alltså inget mål i baken). Den andra saken var när jag skulle rensa bort en boll mot en framrusande fi som gled emot mig varpå jag sparkade honom allt vad jag hade rakt i hans böjda knäskål. Jag skrek som ett barn och rullade av planen. Gör mycket ont än idag, undra om nåt är brutet, sprucket alternativt krossat?

Så här dagen efter kan man också tro att Mr. Sharpsword kan vara det sämst tränade köttstycket i fotbollshistorien. Att ta sig upp ur sängen och ner i en köksstol var som ett maraton för en invalid. Det enda som fanns var viljan.

(Låten för dagen, som också föranledde överladdningen: Audiobullys - We don´t care)

7 kommentarer:

Stoffe sa...

Teambuilding at its peak...? ;-)

Tävling i mest otränad, kanske?

Anonym sa...

Nja, mer utav "så här go´ stämning är det på posten-arrangemang". Och visst är det det.

Fotboll är tydligen inte för vem som helst. Fotbollsspelare måste tydligen träna trots att man mest promenerar runt i 90 minuter, å andra sidan lirade vi ju sjumanna vilket är som fotboll i snabb framspolning. Saaadan.

Anonym sa...

hehehehehe du är så rolig bruuuuuuschan /angelika

Anonym sa...

Skyll dig själv. Fotboll är för blonderade fjollor med korta ben och stort ego!

Anonym sa...

fantastiskt!! någon som är rädd för konsekvenserna av att kommentera mina blogginlägg - finally!!! :-D

Anonym sa...

Mission completed!

playwood sa...

He he, go upplevelse där på Ö-a Sharpsword. Det var iaf en jäkligt rolig dag men det hade givetvis varit roligare om vi vunnit finalen som vi borde gjort och om man hade haft bättre kondis.

Hälsa gubbarna samt brudarna på jobbet.

Fan city-Jennie var en jävel på stora holm. Nämn inte att jag sagt detta, då blir hon ännu större i truten.