söndag, januari 28, 2007

Kånntry-rutigt

Slökollade lite på vad kiruanerna och exil-kiruanerna pysslade med på hotellet i julas. Ingen av mina närmre vänner hade supit bort vettet så pass mycket att de ställt upp på bild. Bra.

En annan sak slog mig. Det är kånntry-rutiga skjortor som gäller. Må nog skylla det på nåt halvbra kånntryband med internationell turnéplan. Det ser bara förjävla roligt ut när 3 av 5 snubbar har liknande kläder. I och för sig kan min uppmärksamhet på dylika ting ha ökat i och med flytten söderöver och folks klädval här nere.

Nå väl. Jag är ingen klädguru och vill så heller inte vara, så egentligen ska jag bara hålla käften. Men som vanligt har jag svårt för det, kanske speciellt med bloggen som täckmantel. Vad jag tolkar in i detta "mode" är att det råder en stark likriktning i lappriket och den föds man nog tyvärr in i. Detta syns nog allra mest på snubbarna i lappi. Eller är det så att de helt enkelt skiter i vad de tar på sig inför en utgång? Nå int fan vet jag.

Hur som helst, it´s my hometown. Synd (men samtidigt bra, lugnande och skönt) att allt är som det alltid varit och kommer också alltid vara så.

Troligtvis har jag gjort mitt sista framträdande på hotellet. Vem som tjänar mest på det vet jag inte - är det jag eller övriga besökare?!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Sista framträdande? Nå näää! Jag ska i alla fall ut i påsk :) / sambon

Anonym sa...

Kanske sku ha varit mer precis i språket; sista framträdandet på jul/annandagen. Förjävla tragiskt evenemang...

//Din chef
;-)

Anonym sa...

Tåbbe Å med luggen i nacken.....
Du har ju missförstått hela modegrejen i Kiruna!
Snubbarna strävar ju efter att vara david beckham hela högen men det faller på en liten detalj,
man är alltid 2 år efter.
Skulle ju vilja påstå att männen som fastnat på bild från ferrums evenemang är
trendriktigt klädda i rutigt om kalendern hade visat år 2005.
På nästa juljippobilder kommer du kunna se det som bratsen och bögarna förpestade oss med förra sommaren i huvudstaden.
Skulle även tippa på att lacoste-trainern får sitt stora genombrott.

Saknar f.ö en länk till scenen.

Anonym sa...

Haha, ja du har så rätt så rätt. Om man länkar till scenen kanske man får stryk av top-båjjs från sthlm...int så sugen på det! :-P

//48:an

Anonym sa...

Kan detta vara något månne?

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1051&a=612351

/Super Soul

Anonym sa...

Fakking ey mannen, det där låter ju grejt - om det inte sku vara så mkt betoning på dub/reggae. Men en lyssning bör den ju vara värd iaf! Mr. Albarns nyaste grupp låter än mer intressant!

//Rileyägar´n