lördag, juli 07, 2007

Dessa valmöjligheter alltså. Den fria världens förbannelse. Kapitalismens jävla ok.

Här är det helg och ledighet, har till och med en slant till övers i fickan, men vad tusan ska man göra då? Möjligheterna är nästintill oändliga. Så mycket att välja på att det troligtvis inte blir någonting gjort. Biljarden förstås men sen då?! Om man bara hade haft en sak att välja på hade ett val per definition blivit omöjligt och således mycket enklare. Vill gärna hävda att det hade skänkt frid i sinnet. Helgstressen hade inte funnits.

Trots detta är det bara helgen de allra flesta knegare ser fram emot. Vad fan är det liksom?!


Jaja, off to Milen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du kommit ikapp dig m blåggandet. Jag måste ju ha ngt att läsa under mina långa dagar på kontoret (när jag inte tittar på film eller filar naglarna, vill säga).

Efter tre års konststudier (på gymnasiet visserligen, men WTF!) kan jag dra paraleller mellan din snuskonst och Kandinsky, typ, men den utlägningen skulle kräva en helt egen blogg och dessutom vara ofattbart tråkig. Väldans artistiskt är det iaf, tyscher je!

Semester om en vecka. Nyinköpt bil. Gött!

Anonym sa...

Fi fan. Vissa verkar ha det jävligt gött på kneget. Andra inte. :-) Bil alltså, fan va nice, va ere för någe?

//Knegar´n

Anonym sa...

Tja, den är inte nåt vrålåk direkt, men duger för sitt syfte: en Citroën (ja, jag gillar Citroën! So kill me!) BX, turbodiesel - 92. Helt OK för det priset. Hämtar den i Ö-vik på lördag.

Jag är alltså inne på min tredje bil (and counting) och saknar fortfarande kökort.

Jobbet är bra, saknar bara Gbg som faaaan. Börjar dessutom plocka upp hälsingedialekten snart, och det räcker ju som argument för en flytt!

Stoffe sa...

Bajs.